Inflyttning
Adressändring
Det finns flera sätt:
Postens adressändring, där får du även postens ”flyttkomihåg” med praktiska råd
Svensk Adressändring på 020-97 98 99/ 0771-97 98 99 (från mobilen eller utlandet).
www.adressandring.se
Här kan du göra flyttanmälan och anmäla adressändring, eftersända posten permanent eller tillfälligt samt lagra posten.
Elektricitet
Alla hyresgäster har ett eget abonnemang. För att vara säker på att ha el vid inflyttning, anmäl din nya adress senast en vecka innan du ska flytta in.
(Göm inte heller bort att säga upp ditt gamla el-abonnemang.)
Telefon:
Telia kundtjänst: 90 200
Kabel-TV och Internet:
Mer information finns under knappen Kabel-TV och Internet i menyn till vänster.
Hemförsäkring:
Vi kräver att du har en gällande hemförsäkring. Hemförsäkringen omfattar samtliga medlemmar i din familj och täcker förutom skador på dina ägodelar, även sådana som kan drabba fastigheten.
Förråd
Förråden finns i källaren eller vinden och är märkta med lägenhetsnummer. De måste låsas med ett eget hänglås. Ställ inga värdesaker i förråden. 1 förråd per lägenhet finns.
Besiktning av lägenheten:
I samband med att den tidigare hyresgästen flyttar ut besiktigas lägenheten. När du flyttar in gör vi en ny besiktning. Finns det skador eller slitage i lägenheten ska detta protokollföras för att du inte ska vara ansvarig för skadan.
|
|
Finnjet Service
Felanmälan
Blanketter
Boende information
Lediga lägenheter
Information
Inflyttning
Hyresinbetalning
Ordningsregler
Tv & Internet
Nycklar & lås
Avfallshantering
Tvättstugor
Uppsägning/byte
Tapetsera & Måla
Rensa, Byta & fixa
|